Zgłoszenie w kancelarii Parafialnej:
Najpóźniej trzy miesiące przed planowaną uroczystością
Potrzebne dokumenty:
1. Metryki chrztu narzeczonych (jeśli byli ochrzczeni poza naszą parafią) z parafii pochodzenia (należy zaznaczyć przy odbieraniu metryki, iż jest ona potrzebna do sakramentu małżeństwa, metryka taka jest ważna 6 miesięcy). Na metryce powinien być zaznaczony fakt przyjęcia sakramentu bierzmowania.
2. Świadectwa ukończenia kursu przedmałżeńskiego obojga narzeczonych.
3. Zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wykluczających zawarcie małżeństwa w świetle prawa państwowego. Zaświadczenie takie wydaje właściwy Urząd Stanu Cywilnego i jest ono ważne 3 miesiące.
4. Dowody osobiste narzeczonych
5. Osoba niepełnoletnia zgłasza się do kancelarii z rodzicami, którzy muszą wyrazić zgodę na taki ślub.
Świadkowie:
Powinni być osobami pełnoletnimi.